Friday, November 9, 2007

Номын тэмдэглэл: Ц. Хулан: Зvгээр л нэг амьдрахсан

Миний яруу найраг миний намтар билээ. Зeв буруу vйлдэлтэйгээ, зeeлeн хатуу араншинтайгаа шvлгvvд минь миний хeрeг юм. Найрагч хvн eeрийн тухай шударга vнэн бичих тэнхээтэй байж гэмээнэ, бусдын тухай vнэн зeв бичнэ. Эстэгвээс найрагчийн хувьд алгуурхан сeнeнe гэсэн vг.


... гэвч уншигчийг, ялангуяа яруу найргийг хуурахын аргагvй, тэрбээр бvсгvй амьтан шиг eeрийгee араар таьихыг хэзээ ч уучлахгvй билээ. Ийм л тохиолдолд хvн яруу найрагтаа хаягддааг.

...Зvгээр л нэг амьдрахсан гэж би номоо нэрлэлээ. Хvн тeрeлхтний чин хvсэл мэт энэ vгийг хvн бvрт ойлгуулахын тeлee, энэ эрээн ертeнцeд зvгээр л нэг амьдарч болохгvйн учир байна.


Намрын уулнаас буга урамдахыг сонсоорой,
Намайг ухаажихыг vзэх гэж ээжий минь та урт наслаарай
Манцуйдаа ирж таны би ганцхан удаа жаргаасан
Магадгvй тэрнээс хойш дандаа зовоосон...


..Яахав дээ, Уянга бид 2-г салахад хайран сайхан уран бvтээлч гэр бvл сарнилаа гэж харамсахын сацуу голдуу намайг илvvтэй буруутгаж байсныг мэдэрсэн дээ. Учир нь би шvлгээ хэвлvvлсээр, эмэгтэй хvн л юм хойно, улам сайн сайхан явж харагдахыг хичээн, гуниагvй дvр эсгэн, олны нvдэнд инээж ханиаж яваа мэт байснаас болсон хэрэг. ыУянгыгаа гуйгаад ирвэл eршeeхeд бэлэн хvлээсээр, нэг л мэдэхнээ он жил явж, гомдож туньсан сэтгэлийн хeндvvр арилчихсан байлаа. Би том хvн болжээ.


Хулан

Холын тэртээ нууцлан од харвахаас урьтаж
Хойтон наадам хvртэл амьд явах хvсэл байна
Холдон одсон он жилvvдийн цацган хeшиг сeхeж
Хонгор чамтай уулзах гэж гэрийн чинь vvдийг тогшмоор байна
Ундран бадамлах галын дэргэд цочмог нvдийг харж
Уул ус байгалтдаа хамтдаа шингэмээр байна
Лимбийн эгшиг шиг тунгалагхан арван долоотой чи минь
Лянхуан дэлбээ шиг уруулаа балаар дvvргэн eгсeн дe
Амьдын жаргалд ташуурсан гарагийн нэгэн eдeр байлаа
Алга алганаасаа хeтлeх vртэй хvн шvv чи бидэн
Нартын тэндэх одод харван цахилан байна
Наадам болтол ер хичнээн хоног vлдээ вэ?

...Ойр холын олон цeeн хvн нийлж ард тvмэн, хvн тeрeлхтeн хэмээгдмуй. Гэхдээ олны олныг бус eвeрмeц Бодигалиудын нийлбэрийг ард тvмэн гэнэ.

...Олонд ардаршин дуурссан нэртэй хvмvvсийг ч дангаар нь арл тvмэн гэж eргeмжлeхгvй. Яагаад гэвэл тийм хvмvvс ард тvмнийхээ хvсэл сонирхлыг тэр бvр илэрхийлдэггvй, тэр бvр шилэгдсэн охид хeвгvvд нь биш байдааг....Хувь хvн зvгээр л нийгмийн эс ширхэг тeдий байж, Бодигалийн тvвшинд хvртэл хeгжиж эс чадваас, тийм хvмvvсээр нийгэм маань vерлэвээс ард тvмэн маань ард тvмэн биш, харин масс болж хувирдаг...

No comments: